dissabte, 11 de maig del 2013

Dinàmica grupal 2: Emocions i qualitats positives

TÍTOL DE L’ACTIVITAT:  Emocions i qualitats positives

Objectius

-Identificar una o més emocions positives pròpies
-Descriure en quina situació apareix aquesta emoció
-Ser capaç de reconèixer quins sentiments provoquen aquestes emocions
-Transmetre a un company/a emocions positives mitjançant la mirada i el tacte

Descripció de l’activitat

    Els alumnes entren a l’aula i s’asseuen cadascú al seu lloc. Un cop estan tots i totes asseguts, se’ls presenta l’activitat que es durà a terme.
    Prèviament, es comença amb una música relaxant de fons per a que es relaxin i el clima i l’ambient de classe sigui més distès i relaxat.
    Se’ls demana que facin un exercici de relaxació, amb els ulls tancats, imaginant situacions que els provoquin benestar, pau, tranquil·litat...
Passats uns minuts, comença l’activitat.
    Se’ls presenta un full (Materials Elaborats: Emocions i qualitats positives) amb un llistat d’emocions positives.
    Es fa una lectura conjunta del llistat d’emocions  per a que tothom les entengui i un cop feta aquesta lectura, es demana que cadascú, individualment, pensi i s’identifiqui amb una emoció positiva del full, la que reconegui com a pròpia. Passada una estona, un per un expliquen a la resta quina emoció reconeixen com a seva i per què, o en quines situacions la viuen i la senten.
   Quan tots i totes han identificat i compartit la seva emoció, se’ls posa per parelles repartits per l’aula i se’ls indica que, mirant als ulls a la seva parella i tocant-li les mans, intentin transmetre-li les emocions positives que han descrit anteriorment. (Tot això amb la mateixa música relaxant de fons).
Quan acaba l'exercici, es fa una posada en comú d'allò que han sentit, si ha estat positiu, negatiu...


Metodologia

La primera part de l’activitat es duu a terme a fons de la classe asseguts/es en rotllana al terra.
La segona (per parelles), es realitza amb els alumnes repartits per tota l’aula amb la seva parella corresponent, l’un al davant de l’altre i dempeus.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada