Objectius:
· Dur
a terme les activitats del pla i fer-ne el seu seguiment a partir
de les meves funcions com a psicopedagoga.
|
Descripció del
treball:
-Cas MR: Durant aquesta setmana s'ha fet el seguiment de les pautes de treball a casa establertes la setmana anterior, i aquest seguiment s'ha dut a terme per telèfon amb l’àvia, per tal de fer-li més fàcil el treball a dur a terme.
Pel que fa a
l'alumne, em realitzat una trobada individual per seguir treballant
els aspectes emocionals i acadèmics i fer un seguiment dels
objectius plantejats en sessions anteriors, així com del Diari
emocional, que sembla que cada cop li resulta més fàcil i més útil
per reflectir les seves emocions i canalitzar-les, la qual cosa era
la nostra fita en aquest àmbit d'actuació.
D'altra
banda, seguint amb el treball col·laboratiu, hem dut a terme una
reunió amb la tutora, per tal de fer el seguiment del rendiment
acadèmic, així com de la revisió del seu PI, per tal de poder
fer-hi algun tipus de modificació de cara a les avaluacions finals.
-Cas DE: Finalment, hem dut a terme i hem acabat la revisió i model final del nou PI amb la tutora per tal de poder-lo avaluar amb aquest document a final de curs, i així adaptar tot el possible els criteris d'avaluació a les seves NEE.
Pel
que fa al treball emocional, hem seguit treballant mitjançant les
dinàmiques de grup. En aquest cas la dinàmica duta a terme ha
estat una dinàmica centrada en el reconeixement d'emocions i
qualitats positives que cada alumne reconeix en ell/a mateix/a, així
com la transmissió d'aquestes emocions als altres companys/es per
tal d'establir un vincle afectiu més fort (Materials
Elaborats: Dinàmica grupal 2: Emocions i qualitats positives).
Per tal de dur-la a terme, vaig elaborar un document amb un llistat d'una sèrie d'emocions positives i les seves característiques, per així ajudar-los a reconèixer-les i ampliar el seu lèxic en relació a les emocions (Materials Elaborats: Emocions i qualitats positives).
Per tal de dur-la a terme, vaig elaborar un document amb un llistat d'una sèrie d'emocions positives i les seves característiques, per així ajudar-los a reconèixer-les i ampliar el seu lèxic en relació a les emocions (Materials Elaborats: Emocions i qualitats positives).
Avaluació:
Sembla ser que en aquesta recta final del pla de treball, es
comencen a veure els primers resultats de l'actuació i intervenciño
psicopedagògica duta a terme. Tot i les dificultats i obstacles
trobats al llarg de les últimes setmanes, en el cas del MR sembla
ser que tant la família com l'alumne participen gairebé al 100% de
la intervenció, la qual cosa es veu reflectit en la millora de les
problemàtiques i dificiultats del cas.
Pel que fa al cas del DE, sembla ser que l'aplicació de les
dinàmiques de grup l'estan ajudant a establir vincles amb els seus
companys/es i ell mateix també es mostra més obert i participatiu
en aquestes dinàmiques, la qual cosa l'ajuda a expressar sentiments
i emocions que abans no mostrava.
Observacions
personals:
A mesura que passen els dies i es veuen les millores en els casos, la
motivació i les ganes de seguir endavant són més fortes. Juntament
amb el suport de la meva tutora, anem enllestint les pautes finals de
la meva intervenció.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada