Objectius:
· Dur
a terme les activitats del pla i fer-ne el seu seguiment a partir
de les meves funcions com a psicopedagoga.
|
Descripció del
treball:
-Cas MR: Fem de nou una reunió amb la família (l’àvia sola en aquest cas i després amb l’alumne) per tal de conèixer realment la nova situació de la família, així com de seguir oferint-los-hi un programa de suport per tal de donar-los eines i recursos per ajudar-los a complir satisfactòriament les seves funcions educatives i garantir la protecció i l’adequat desenvolupament del (MacLeod y Nelson, 2000).
Es plantegen noves
pautes d’actuació
i se seleccionen nous objectius pactats entre família-alumne seguint
el full de seguiment i reforços positius ( Materials
elaborats: full de registre de reforços positius)
per tal d’enfocar
l’actuació
de forma positiva i així ajudar a reforçar les competències
positives dels membres de la família, en comptes de fer un
plantejament enfocat en els aspectes negatius i les deficiències de
la família (Rodrigo, Máiquez, Martín y Rodríguez, 2005).
Pel que fa la trobada
individual amb en MR, també parlem de la nova situació familiar i
fem un repàs dels objectius establerts en la reunió anterior amb la
família per tal de tenir-los clars i saber com dur-los a terme. El
resultat d’aquestes
mesures preses els anirà apuntant al seu Diari Emocional per
valorar-los la setmana següent.
-Cas DE: Aquesta setmana he dut a terme l’observació de l’estil d’aprenentatge (Materials Elaborats: Observació de l’Estil d’Aprenentatge) en una activitat de l’àrea de llengua, on es demanava la participació activa del grup-classe durant el seu desenvolupament.
A partir d’aquesta
observació, i juntament amb els resultats acadèmics i de la prova
estandarditzada EFAI, un dels objectius establerts amb la tutora era
el de revisar el PI, ja que considerem que tot i que està fet, els
seus objectius encara són massa elevats per al nivell real d’en
DE.
A més a més, dins de
les funcions com a psicopedagoga i dins el model d'intervenció
interaccionista col·laboratiu, hem dut a terme una coordinació amb
un servei extern que atèn a l'alumne de en l'àmbit privat. En
aquest cas, és una piscòloga que fa el seguiment del cas del DE des
de fa un parell d'anys. Hem compartit la visió del cas des del
centre escolar i des de la consulta privada per tal d'establir uns
criteris d'actuació conjunts, ja que és unn cas que es fa difícil
treballar-lo.
Pel que fa al treball
amb la família, està resultant molt difícil ja que l’àvia
i la mare no acudeixen a les cites i sempre hi posen excuses per a no
poder venir. Per
la qual cosa, ens estem plantejant deixar de banda l'atenció a la
família i centrar-nos en l'alumne.
Avaluació:
Està resultant difícil la intervenció amb les famílies dels dos
casos. L'ocultació d'informació per part de la família del MR, i
la no presència de la família del DE fa que la intervenció
col·laborativa no pugui ser duta a terme al 100%.
Observacions
personals:
S'apropa el final de les pràctiques i del curs escolar, i l'ambient
a l'escola cada cop és més tens per part de tothom. L'alumnat es
mostra cansat i més desmotivat que un parell de mesos abans, la qual
cosa fa difícil dur a terme algunes de les actuacions/sessions. Tot
i això, els resultats positius observats donen força per aquest
últim impuls.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada