dissabte, 11 de maig del 2013

FASE 4: Setmana del 22 al 26 d'Abril

Objectius:

·  Dur a terme les activitats del pla i fer-ne el seu seguiment a partir de les meves funcions com a psicopedagoga.

Descripció del treball: 

   -
Cas MR: Fem de nou una reunió amb la família (làvia sola en aquest cas i després amb lalumne) per tal de conèixer realment la nova situació de la família, així com de seguir oferint-los-hi un programa de suport per tal de donar-los eines i recursos per ajudar-los a complir satisfactòriament les seves funcions educatives i garantir la protecció i l’adequat desenvolupament del (MacLeod y Nelson, 2000).
Es plantegen noves pautes dactuació i se seleccionen nous objectius pactats entre família-alumne seguint el full de seguiment i reforços positius ( Materials elaborats: full de registre de reforços positius) per tal denfocar lactuació de forma positiva i així ajudar a reforçar les competències positives dels membres de la família, en comptes de fer un plantejament enfocat en els aspectes negatius i les deficiències de la família (Rodrigo, Máiquez, Martín y Rodríguez, 2005).

Pel que fa la trobada individual amb en MR, també parlem de la nova situació familiar i fem un repàs dels objectius establerts en la reunió anterior amb la família per tal de tenir-los clars i saber com dur-los a terme. El resultat daquestes mesures preses els anirà apuntant al seu Diari Emocional per valorar-los la setmana següent.

   -Cas DE:  Aquesta setmana he dut a terme lobservació de lestil daprenentatge (Materials Elaborats: Observació de lEstil dAprenentatge) en una activitat de làrea de llengua, on es demanava la participació activa del grup-classe durant el seu desenvolupament.
A partir daquesta observació, i juntament amb els resultats acadèmics i de la prova estandarditzada EFAI, un dels objectius establerts amb la tutora era el de revisar el PI, ja que considerem que tot i que està fet, els seus objectius encara són massa elevats per al nivell real den DE.
A més a més, dins de les funcions com a psicopedagoga i dins el model d'intervenció interaccionista col·laboratiu, hem dut a terme una coordinació amb un servei extern que atèn a l'alumne de en l'àmbit privat. En aquest cas, és una piscòloga que fa el seguiment del cas del DE des de fa un parell d'anys. Hem compartit la visió del cas des del centre escolar i des de la consulta privada per tal d'establir uns criteris d'actuació conjunts, ja que és unn cas que es fa difícil treballar-lo.
Pel que fa al treball amb la família, està resultant molt difícil ja que làvia i la mare no acudeixen a les cites i sempre hi posen excuses per a no poder venir. Per la qual cosa, ens estem plantejant deixar de banda l'atenció a la família i centrar-nos en l'alumne.

Avaluació:
Està resultant difícil la intervenció amb les famílies dels dos casos. L'ocultació d'informació per part de la família del MR, i la no presència de la família del DE fa que la intervenció col·laborativa no pugui ser duta a terme al 100%.

Observacions personals:
S'apropa el final de les pràctiques i del curs escolar, i l'ambient a l'escola cada cop és més tens per part de tothom. L'alumnat es mostra cansat i més desmotivat que un parell de mesos abans, la qual cosa fa difícil dur a terme algunes de les actuacions/sessions. Tot i això, els resultats positius observats donen força per aquest últim impuls.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada