dissabte, 11 de maig del 2013

Observació de l'Estil d'Aprenentatge


ACTIVITAT: Lectura duna biografia i comentari en grup

1.- Descripció de la situació d’observació

-Dia i hora: 25 dabril a les 10:00h

-Lloc on es situa l’activitat: Aula ordinària (en petit grup)

-Distribució de l’aula: La distribució és la convencional: Els alumnes asseguts per parelles a les taules davant la professora que imparteix la classe dreta i davant la pissarra, tot i que es va movent per l'aula durant l'activitat. En DE està assegut a la segona fila.


2.- Descripció de l’activitat del grup-classe

2.1. Planificació de l’activitat en relació als continguts:

Lactivitat es duu a terme en petit grup (11 alumnes) format per alumnes de 1r dESO amb NEE.
És una activitat de làrea de català i està relacionada amb els continguts treballats els dies anteriors, referents a la tipologia textual de la biografia. En la sessió anterior se'ls havia demanat que cada alumne/a busquès la biografia d'un personatge conegut i la portessin a classe.

2.2. Procés de l’activitat:

-Inici: Es fa un repàs del que shavia treballat anteriorment sobre la biografia:
  • Què és?
  • Per a què sescriu?
  • Quin temps verbal sutilitza per escriure-la?...

-Desenvolupament de l’activitat: L'actitud general del grup és de motivació a l'inici de l'activitat. Participen la majoria dels alumnes en respondre les preguntes de la professora, donar opinions personals, fer preguntes...
Tot i això, pel que fa a l'actitud del DE, aquesta és de dispersió. Si la professora no reclama la seva atencio, no està atent a l'activitat i dóna la sensació que no entèn algunes de les informacions que van sorgint.
Quan la professora li fa una pregunta (Què és una biografia?), no sap què respondre, es queda callat i es mostra nerviós i inquiet. Quan se li proposa llegir la biografia que ell ha buscat, diu que no l'ha portat, que se l'ha oblidat.

-Intervencions de la professora: La professrora es mostra activa al llarg de tota l'activitat. Ella va guiant-la, va donant les pautes que s'han d'anar seguint, ja que, és un grup-classe que té dificultats en treballar autònomament i les classes han de ser dirigides per a que es mostrin atents i participatius.

-Final de l’activitat: Al final de l'activitat es fa una reflexió sobre tot el que s'ha treballat durant la sessió. En DE no participa en cap moment, es mostra callat i insegur des de la seva cadira.
Després de la reflexió, es demana que per a la propera sessió cadascú escrigui la biografia d'un company/a, familiar... per llegir-la el proper dia a classe.

3.- L’alumne davant de l’activitat

-Detectar l’estil d’aprenentatge d’un alumne concret:

-Actitud de l’alumne: Es mostra dispers, sense prestar atenció a l'activitat, per la qual cosa no es mostra motivat ni participatiu, fins i tot per respondre preguntes directes que li planteja la professora.

-Grau de comprensió de les instruccions: En moltes ocasions sembla que no entengui del tot les preguntes que se li fan, ja sigui perquè el fet de no estar a tent tota l'estona fa que perdi el fil de la classe, o perquè es mostra insegur per si la resposta que dóna no és la correcta. No acostuma a fer preguntes sobre el contingut per resoldre dubtes, i en moltes ocasions no fa els exercicis que se li demanen.

-Desenvolupament de l’activitat: Inicia l'activitat però no l'acaba, ja que es “despenja” del ritme de la classe (mira per la finestra, passa les fulles de la llibreta...)
El seu ritme d'execució de les feines és molt lent, i gairebé mai les acaba, o directament no les fa.
La seva forma de participació és poc arriscada, és a dir, no fa reflexions pròpies, sinó que repeteix allò que ha dit algun company/a o la professora.
Les instruccions que se li donen han de ser molt concretes i senzilles, i en molts casos acompanyades d'exemples visuals o reals.
No és massa nét i polit en la realització de les activitats.

4. Interacció

-Interaccions de l’alumne dins el context escolar:
Mostra dificultats d'interacció, tant amb els companys com amb els adults. A l'hora del pati va sol i a classe la majoria de vegades també s'asseu ell sol.
No ha presentat cap episodi conflictiu a l'escola, ja que la seva actitud és bona (tot i que molt desmotivada i poc participativa).
És poc autònom en general, i cal que els professors en general el vagin motivant i el vagin guiant per a realitzar les tasques.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada