ACTIVITAT:
Lectura d’una
biografia i comentari en grup
1.-
Descripció de la situació d’observació
-Dia
i hora: 25
d’abril
a les 10:00h
-Lloc
on es situa l’activitat:
Aula ordinària (en petit grup)
-Distribució
de l’aula:
La distribució
és la convencional: Els alumnes asseguts per parelles a les taules
davant la professora que imparteix la classe dreta i davant la
pissarra, tot i que es va movent per l'aula durant l'activitat. En DE
està assegut a la segona fila.
2.-
Descripció de l’activitat del grup-classe
2.1.
Planificació de l’activitat en relació als continguts:
L’activitat
es duu a terme en petit grup (11 alumnes) format per alumnes de 1r
d’ESO
amb NEE.
És
una activitat de l’àrea
de català i està relacionada amb els continguts treballats els dies
anteriors, referents a la tipologia textual de la biografia. En
la sessió anterior se'ls havia demanat que cada alumne/a busquès la
biografia d'un personatge conegut i la portessin a classe.
2.2.
Procés de l’activitat:
-Inici:
Es fa un repàs del que s’havia
treballat anteriorment sobre la biografia:
- Què és?
- Per a què s’escriu?
- Quin temps verbal s’utilitza per escriure-la?...
-Desenvolupament
de l’activitat:
L'actitud general
del grup és de motivació a l'inici de l'activitat. Participen la
majoria dels alumnes en respondre les preguntes de la professora,
donar opinions personals, fer preguntes...
Tot
i això, pel que fa a l'actitud del DE, aquesta és de dispersió. Si
la professora no reclama la seva atencio, no està atent a
l'activitat i dóna la sensació que no entèn algunes de les
informacions que van sorgint.
Quan
la professora li fa una pregunta (Què és una biografia?), no sap
què respondre, es queda callat i es mostra nerviós i inquiet. Quan
se li proposa llegir la biografia que ell ha buscat, diu que no l'ha
portat, que se l'ha oblidat.
-Intervencions
de la professora: La professrora es mostra activa al llarg
de tota l'activitat. Ella va guiant-la, va donant les pautes que
s'han d'anar seguint, ja que, és un grup-classe que té dificultats
en treballar autònomament i les classes han de ser dirigides per a
que es mostrin atents i participatius.
-Final
de l’activitat: Al final de l'activitat es fa una reflexió
sobre tot el que s'ha treballat durant la sessió. En DE no participa
en cap moment, es mostra callat i insegur des de la seva cadira.
Després
de la reflexió, es demana que per a la propera sessió cadascú
escrigui la biografia d'un company/a, familiar... per llegir-la el
proper dia a classe.
3.-
L’alumne davant de l’activitat
-Detectar
l’estil d’aprenentatge d’un alumne concret:
-Actitud
de l’alumne:
Es
mostra dispers, sense prestar atenció a l'activitat, per la qual
cosa no es mostra motivat ni participatiu, fins i tot per respondre
preguntes directes que li planteja la professora.
-Grau de comprensió
de les instruccions: En
moltes ocasions sembla que no entengui del tot les preguntes que se
li fan, ja sigui perquè el fet de no estar a tent tota l'estona fa
que perdi el fil de la classe, o perquè es mostra insegur per si la
resposta que dóna no és la correcta. No acostuma a fer preguntes
sobre el contingut per resoldre dubtes, i en moltes ocasions no fa
els exercicis que se li demanen.
-Desenvolupament de
l’activitat: Inicia
l'activitat però no l'acaba, ja que es “despenja” del ritme de
la classe (mira per la finestra, passa les fulles de la llibreta...)
El
seu ritme d'execució de les feines és molt lent, i gairebé mai les
acaba, o directament no les fa.
La
seva forma de participació és poc arriscada, és a dir, no fa
reflexions pròpies, sinó que repeteix allò que ha dit algun
company/a o la professora.
Les
instruccions que se li donen han de ser molt concretes i senzilles, i
en molts casos acompanyades d'exemples visuals o reals.
No és
massa nét i polit en la realització de les activitats.
4.
Interacció
-Interaccions
de l’alumne dins el context escolar:
Mostra
dificultats d'interacció, tant amb els companys com amb els adults.
A l'hora del pati va sol i a classe la majoria de vegades també
s'asseu ell sol.
No ha
presentat cap episodi conflictiu a l'escola, ja que la seva actitud
és bona (tot i que molt desmotivada i poc participativa).
És poc
autònom en general, i cal que els professors en general el vagin
motivant i el vagin guiant per a realitzar les tasques.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada