divendres, 24 de maig del 2013

Dinàmica grupal 3: Emocions i qualitats negatives

TÍTOL DE L’ACTIVITAT:  Emocions i qualitats negatives


Objectius

-Identificar una o més emocions negatives pròpies
-Descriure en quina situació apareix aquesta emoció
-Ser capaç de reconèixer quins sentiments provoquen aquestes emocions i per què

Descripció de l’activitat

    Els alumnes entren a l’aula i s’asseuen cadascú al seu lloc. Un cop estan tots i totes asseguts, se’ls presenta l’activitat que es durà a terme.
    Prèviament, es comença amb una música inquietant de fons (Psicosis) per a introduïr-los millor en l'activitat.
       Se’ls presenta un full (Materials Elaborats: Emocions i qualitats negatives) amb un llistat d’emocions negatives.
    Es fa una lectura conjunta del llistat d’emocions  per a que tothom les entengui i un cop feta aquesta lectura, es demana que cadascú, individualment, pensi i s’identifiqui amb una emoció negativa del full, la que reconegui com a pròpia i/o més constant en el seu dia a dia. Passada una estona, un per un expliquen a la resta quina emoció reconeixen com a seva i per què, o en quines situacions la viuen i la senten.   
     Quan acaba l'exercici, es fa una posada en comú d'allò que han sentit, quines situacions s'han imaginat, per què senten aquestes emocions negatives, com creuen que podrien eliminar-les o reduïr-les...

Metodologia

L’activitat es duu a terme a fons de la classe asseguts/es en rotllana al terra.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada